29.01.2020

Efterspørgslen er stor på den fuldelektrisk Volvo XC40 Recharge P8 AWD

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

Interessen for den fuldelektriske XC40 Recharge er stor, og dette inden den formelle salgsstart

Ordrebøgerne for XC40 Recharge P8 AWD er nu formelt åbnet. Volvo Cars første fuldt elektriske bil er baseret på den bedst sælgende SUV, på udvalgte markeder.

Interessen for den fuldelektriske XC40 Recharge er stor, og dette inden den formelle salgsstart. Volvo Cars har allerede modtaget flere tusinde faste ordrer.
De første kundeleverancer af XC40 Recharge P8 er planlagt til at begynde senere på året. Den eftertragtede XC40 Recharge P8 kan i Danmark bestilles, fra efteråret 2020 og de første kundeleverancer forventes at være i 2021.

Volvo Cars’ Recharge-modelrække, er navnet på alle Volvo biler med fuldelektrisk og plug-in hybrid drivline. Den første ordreindgang på XC40 Recharge er et tydeligt bevis, på en stærk efterspørgsel efter denne modelrække. Volvo Cars har store ambitioner inden for det elektriske felt, de sigter mod at fuldelektriske biler inden 2025 skal udgøre 50 procent af det globale salg, mens resten skal være hybrider.

I 2019 solgte Volvo Cars næsten 46.000 plug-in hybridbiler. Dette er en stigning på 23 procent sammenlignet med 2019, og mere end dobbelt så mange som i 2017. I fjerde kvartal af 2019 udgjorde plug-in hybrider over 20 procent af alle Volvo-biler solgt i Europa.

Kunders onlinekonfiguration af Recharge biler ser Volvo Cars også, som et felt der er i stærk vækst. I fjerde kvartal af 2019, udgjorde de online konfigurationer en tredjedel af alle konfigurationerne.

Den første i familien af fuldelektriske Volvo-biler er XC40 Recharge P8, men der kommer flere til. Lige netop XC40 repræsentere en ægte milepæl for Volvo Cars som virksomhedens første fuldt elektriske bil, og første Volvo med et helt nyt infotainmentsystem drevet af Googles Android-styresystem.

Volvo XC40 Recharge P8 har en rækkevidde på over 400 km. (WLTP) på bare en enkelt opladning og samtidig har den en effekt på hele 408 hk. På 40 min. Kan batteriet oplades til 80% med en hurtiglader.

Volvo Cars sikkerhedsteknikere har måtte redesigne og forstærke XC40 Recharge P8’s frontkonstruktion, for at imødegå fraværet af en motor. Dette for at leve op til Volvo Cars’ høje sikkerhedskrav og hjælpe med, at sikre folk lige så godt som i enhver anden Volvo.

Midt i bilens karosseristruktur befinder der sig et sikkerhedsbur, som beskytter batteriet. Batteriets placering i bilens gulv sænker bilens tyngdepunkt, og giver bedre beskyttelse mod overrulning.

Opbevaringsplads er der også mere af i den nye XC40 Recharge. I og med at bilen ikke har en forbrændingsmotor, får føreren en såkaldt ’funk’, som er et opbevaringsrum under frontklappen.

LÆS MERE HER

Det syntes vores kunder