Mulighed for hjemmelevering

+500 biler på lager

Fremragende på Trustpilot 4,3 ud af 5

14 dages fuld returret v. køb online

Dato:

24.06.2020

Emne:

Nye biler

Ford Puma udvides med luksus, automatgear og dieselmotor

Ford Pumas udstyrsvarianter udvides. Den prisvindende benzinvariant 125 hk EcoBoost-motor, bliver introduceret med en ny 7-trins automatgearkasse. Samtidig kommer der også en EcoBlue-dieselvariant med 120 hk og manuel gearkasse.

Flere muligheder i Ford Puma

Ford Pumas udstyrsvarianter udvides. Den prisvindende benzinvariant 125 hk EcoBoost-motor, bliver introduceret med en ny 7-trins automatgearkasse. Samtidig kommer der også en EcoBlue-dieselvariant med 120 hk og manuel gearkasse. Derudover får udstyrsvarianterne på Puma også et nøk op, så den sportslige Puma ST-Line får tilkøbspakken Vignale.

Kunderne til Ford Puma vil dermed kunne nyde Puma ST-Lines fornemme køreegenskaber, som er kombineret med en lang vifte af eksklusive detaljer, som er karakteristiske for Fords luksuriøse Vignale-modeller.

I Vignale-pakken til Ford Puma, vil der til ST-Line blive inkluderet blandt andet en frontgrill i satinaluminium, sorte detaljer og en stor bagspoiler. Dertil vil der være LED-forlygter, Windsor-lædersæder, B&O-audio, læderrat og nøglefrit system følger også med.

Skarpere køreegenskaber og bedre brændstoføkonomi

For første gang fås den pisvindende 125 hk 1,0-liters EcoBoost benzinmotor nu med automatgear. Gearkassen er en 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse, som giver en bedre brændstoføkonomi fra 16,7 km/l og et CO2-udslip fra 137 h/km (WLTP).

Den forbedrede brændstoføkonomi hjælpes blandt andet af den avancerede automatgearkasse reducerede vægt. Den får samtidig også et mere flydende gearskift, der både giver en bedre komfort og en mere dynamiske køreegenskaber.

Den nye dieselmotor 1,5-liters EcoBlue-dieselvariant med 120 hk introduceres. Dieselmotoren fås med manuel 6-trins gearkasse og har et brændstofforbrug fra 22,2 km/l og CO2-udledningen fra 118 g/km (WLTP).

To udgaver af mildhybrid

Tidligere i dette år kom netop Ford Puma til Danmark, som mild hybrid (mHEV) med den manuelle gearkasse i de to højtudstyrede varianter. Den fuldt komfortable Titanium og den sportslige ST-Line.

Hybridsystemet fungere således, at elmotoren arbejder sammen med den effektive 1,0-liters EcoBoost benzinmotor, der yder op til 155 hk. Hybridsystemet bruger den indsamlede energi til, at give hele drivlinjen et ekstra drejningsmoment på op til 240 Nm ved acceleration og optimere tilmed brændstofforbruget på op til 9 procent.

Ford Pumas nye automatgear, dieselvariant og Vignale-tilkøbspakke forventes lanceret i Danmark i løbet af sommeren og vil kunne bestilles snarest.

Ford kunne for nylig også afsløre, at Ford Puma ST er på vej. Den forventes lanceret senere i år.

Ford har for nylig også afsløret, at Ford Puma ST er på vej. Den forventes lanceret senere i år.

Læs mere her