Gode køreegenskaber
Effektivt plug-in-hybridmotor tilgængelig
Stor beskyttelse af chauffør og passager ved sammenstød
Køreassistenter gør kørslen mere effektiv og sikker
Rummelig og fleksibel kabine
Thomas Mørk som bl.a. er kendt fra optræden på det kongelige teater og en lang række revyer fortæller bl.a. at det er den bedste bil han har haft.
Efter at have kørt i Renault Captur i et år, fortæller Thomas Mørk om alle de ting han bare er vild med ved Renault Captur.
Den nye Renault Captur har været igennem en overbevisende udvikling siden første version af den franske SUV. Bilen er vokset i både højde, længde og bredde, og udover at give Renault Captur en mere markant og dynamisk fremtoning har det også givet mulighed for en kabine med en del mere plads på både første og anden række af sæder. Samtidig har udvikling og udskiftning af skærme, materialer og den oplevede kvalitet givet interiøret et klart løft.
Hvis du og din familie gerne vil få mest mulig rækkevidde og forsøge at begrænse udledningen af CO2, mens I kører, kan i nu få Renault Captur med en hybridmotor, hvor en 1,6-liters benzinmotor arbejder sammen med en elmotor, der skal lades op. Motorerne kommer tilsammen til at yde 160 hestekræfter og er koblet til en CVT-gearkasse, der gør automatgearet mere effektivt og komfortabelt. Hybridmotoren giver dig mulighed for at nøjes med elmotoren på de kortere og hurtige ture i dagligdagen, så benzinmotoren først for alvor bliver taget i brug på de længere ture.
Renault Captur's hybridmotor gør dog også brug af ny teknologi, der udvider rækkevidden og dermed evnen til at begrænse brugen af benzinmotoren. Hver gang du bremser, indsamler E-TECH-elmotoren energi derfra og bruger den til at oplade bilens batteri. Teknologien kommer direkte fra Renaults Formel 1-hold, der viser, hvordan Renaults F1-aktiviteter fungerer som et teknologilaboratorium. Her bruges de teknologiske landvindinger i racerverdenen til at skabe nye muligheder i Renaults personbiler, hvilket i sidste ende er en udvikling til fordel for almindelige bilister verden over.
Ved blandet kørsel vil batteriet i Renault Captur E-Techs hybridmotor have en rækkevidde på op til 45 kilometer, mens du ved ren bykørsel kan komme op på hele 65 kilometer. Især hvis du har under 20 kilometer til arbejde og sørger for at lade batteriet i Renault Captur E-Tech plug-in hybrid op hver nat, vil du altså hurtigt blive en sjælden gæst på tankstationen.
Den nye Renault Captur E-Tech plug-in hybrid tilbyder dig elektrisk kørsel, når du ønsker det. Den nye hybrid teknologi gør at du kan lade på batterierne, og dermed køre mere på ren el. Hvis du skal på længere ture, kan du skrifte til hybrid kørsel, og dermed køre på en blanding af benzin og el.
Få det bedste fra Captur i en mere elektrisk version. Med et brugertilpasset design og en banebrydende teknologi med store skærme får du masser personlighed i den nye Captur E-Tech plug-in hybrid.
I Captur E-Tech får du samme hurtige reaktionsevne som i en normal elbil. De nye og innovative teknologier kommer fra Renaults mange år i Formel 1. Derfor er der garanti for at din nye CAPTUR E-TECH plug-in hybrid er udstyret med en formidabel reaktionsevne. Den starter lige så lydløst og accelererer lige så hurtigt, som et fuldt elektrisk køretøj, hvilket giver dig maksimal komfort og køreglæde.
Nyd friheden med selv at kunne vælge. Det kan du i den nye Captur E-Tech plug-in hybrid. Med to indbyggede motorer, kan du køre næsten 65 km i byerne på ren el til hverdag og derefter skifte til hybrid hvis du skal på længere ture i weekenden. Det er en løsning som passer til alle typer af rejser.
Du kan trygt sætte dig ind i den nye Renault Captur, hvor sikkerheden er sat i centrum. Bilen kommer med flere moderne førerassistenter, der gør din køreoplevelse mere tryg og sikker.
Nødbremsen kommer med som standard og registrerer både fodgængere, cyklister og biler, uanset om der er dagslys, eller om du kører i mørke. Bremsen er også i stand til at øge bremsestyrken, hvis du træder pludseligt og hårdt på bremsen. På den måde understøtter Renault Captur din instinktive reaktion ved at bremse og forkorter bremseafstanden, hvilket kan være med til at begrænse omfanget af en eventuel kollision. Samtidig sørger det elektroniske stabilitetsprogram for automatisk at indstille og tilpasse bremsernes og motorens output, så det modvirkes, hvis bilens greb på vejen løsnes. På denne måde er du sikret et tryg kørsel med mindre risiko for at skride ud.
I Euro NCAP’s sikkerhedsvurdering af den nye Renault Captur har modellen fået fem ud af fem mulige stjerner. Den gode vurdering er blandt andet kommet i hus takket være næsten perfekte resultater i crashtests af bilen, og uanset om de testede sammenstød kom frontalt eller fra siden, vurderer Euro NCAP, at Renault Captur yder god beskyttelse af både børn og voksne. Den automatiske nødbremse bliver også rost af Euro NCAP, som fortæller, at systemet var i stand til at undgå eller afbøde kollisioner med cyklister og fodgængere i alle deres tests af den nye Renault Captur. En investering i den nye Renault Captur er altså ikke blot et sikkert valg for dig og din familie, men også for dine bløde medtrafikanter.
For at gøre parkeringssituationer så sikre som muligt er det muligt at få Renault Captur med 12 sensorer, der filmer og registrerer hele vejen rundt om bilen. Det gør det muligt at vise dig bilen i fugleperspektiv på skærmen i bilen, så du har et unikt overblik over dine omgivelser og kan få din nye Renault Captur på plads i parkeringsbåsen, uden at du skal bekymre dig om buler eller pludselige forhindringer.
Alle udgaver af Renault Captur kommer med LED-lygter, der ikke bare har en lang levetid, men også giver et klarere og hvidere lys end halogenpærer, så de lyser vejbanen bedre op og dermed bidrager til en tryggere køreoplevelse, hvor du bedre kan se, hvad der møder dig i trafikken.
I kabinen er der sket en markant opgradering i forhold til første generation af Renault Captur. Kendere af første generation vil opleve den som rustik sammenlignet med den nye Renault Captur, hvor brugen af overflader i blød plast og digitale instrumenter giver et helt andet udtryk. Generelt er de fleste materialer i den nye Renault Captur lækre at røre ved og flotte at se på. Du kan samtidig vælge mellem 18 kombinationer af farver og materialer, der altså giver dig rig mulighed for at få en bil, der har et personligt og særegent udtryk og ikke blot er en standardudgave fra fabrikken. De muligheder understreges kun af lyset i kabinen, der kan indstilles i otte forskellige farver.
Infotainmentskærmen på op til 9,3 tommer understreger, at Renault Captur har teknologien i centrum. Den har internetadgang og kan dermed sørge for, at navigationen altid er helt opdateret og ikke blot kan finde den nærmeste tankstation og guide dig derhen, men også finde aktuelle priser på benzin og diesel. Systemet i Renault Captur hedder EasyLink og er udviklet sammen med bl.a. Google og TomTom.
Med bluetooth kan du forbinde bilen med din telefon via Apple Carplay og Android Auto, så du ikke er afhængig af kabler. Ved gearet er der samtidig lavet et underlag til mobiltelefonen, så den ikke glider rundt, når du accelererer eller bremser. Der er også lavet en speciel holder til nøglekortet i den nye Renault Captur, så det har en fast plads, hvis ikke du vil have det i lommen.
Der er sørget for god plads til aflægning med rum ved dørene og midterkonsollen, men der er også prioriteret lommer på bagsiden af forsæderne, så bagsædepassagererne nemt kan få opbevaret for eksempel blade, bøger eller tablets. Bagerst på midterkonsollen er der også to USB-stik, så ungernes enheder kan være fuldt opladet.
Fordi Renault Captur er blevet både højere, bredere og længere, er der kommet 17 mm mere benplads på bagsædet, hvilket gør, at selv store teenagebørn kan sidde behageligt på bagsæderne. Den bredere bil har også givet muligheder for et stort bagagerum, der med sine 536 liter hører til i toppen af klassen og har plads til alle kufferterne, når I skal køre på ferie. Det er med andre ord en bil med god plads til hele familien.
Alt i alt vil din oplevelse af kvaliteten i kabinen være løftet til et niveau, som man normalt forventer, at man skal investere i en meget større eller dyrere bil for at kunne få adgang til.
Oplevelsen af at køre i en Renault Captur kan sammenfattes med ét ord: behagelig. Kvalitetsoplevelsen understøttes af instrumentbordet, der med sine skærme og overskuelige knapper gør, at du nemt har overblik over og adgang til de vigtigste funktioner og informationer.
Midterskærmen i den nye Renault Captur er på hele 9,3 tommer og kan takket være størrelsen vise navigation, radio og telefon samtidig. Systemet kan tilsluttes både Android Auto og Apple CarPlay, hvilket giver dig nem og stemmestyret adgang til opkald, musik og navigationen på dansk, så du kan holde hænderne på rattet.
Kabinens rummelighed gør det nemt at sidde både højt og godt i forsæderne, hvilket sammen med flere muligheder for indstilling af højde, ryglæn og hovedstøtter sikrer, at du sidder komfortabelt i den nye Renault Captur, samtidig med at du har et godt udsyn over trafikken.
Når først du kommer ud at køre i den nye Renault Captur, vil du mærke, at den har et godt greb på vejen og en stabil motorpræstation. Affjedringen er tilgivende, hvilket er en klar fordel, hvis dine daglige køreture byder på ujævne veje.
Renault Captur præsterer godt og stabilt med automatgear, og vælger du bilen med automatgear, kommer den med en veldesignet og flot gearvælger, der udover at have udseendet med sig også er af den nye elektriske type, der automatisk går i parkeringstilstand, når turen er slut.
I alle udgaver af Renault Captur kan du vælge mellem køretilstandene Eco og Sport samt en tredje version, som du selv kan indstille. Det skifter dels layoutet af det digitale cockpit, men indstiller også bilens kørsel til enten at være mere økonomisk eller fremhæve sportslige egenskaber.
I Renault Captur Zen byder på multimediesystemet EASY LINK 7" Multimediesystem med smartphone-deling, Bluetooth (kompatibel med Apple Carplay), DAB+, og traditionel FM/AM-radio.
Hjulene på Renault Captur Zen kommer med 17 tommer flex fælge (stålfælge). Udsynet fra Renault Captur Zen er blevet opgraderet med Pure Vision foran og baglygter med LED, så du får den bedst mulige oplysning af vejen.
Intens er den største og mest eksklusive udstyrspakke i Renault Captur. I kabinen vil du opleve parkeringssensor foran og bakkamera, for at gøre parkering let som en leg for dig som chauffør.
Med stofindtrækket i sort med perforeret del-læder i "Grå-Vision" får en en lækker og præsentabel kabine. Renault Captur Intens’ fælge er vokset til 18 tommer i “Pasadena”-design med sorte nuancer som giver bilen lidt ekstra på sin udstråling.
Bilen er en komplet familiebil, der ikke blot lever op til dagligdagens krav med sikkerhed for både passagerer, chauffør og andre bilister, gode køreegenskaber og en rummelig kabine, hvor man sidder højt og behageligt. Samtidig får du nemlig også en bil, der lever op til dine forventninger, når det kommer til både komfort og æstetik, uden at du skal ud at investere i en bil i luksusklassen. Sidst, men ikke mindst, giver den kommende hybridmotor mulighed for at nedsætte dit benzinforbrug.
Renault Captur er samtidig en bil, der er en fornøjelse at køre i og har en størrelse, hvor den hverken er for stor eller for lille, men er ufattelig rummelig både på forsæderne, bagsæderne og i bagagerummet. Dermed er det en yderst familievenlig SUV, der vil passe godt ind i de fleste børnefamilier.
Vil du estimere hvor meget det vil koste at finansiere bilen? Udfyld felterne og se vejledende priser med det samme.
Har du en bil, du ønsker at vi køber eller skal den indgå i en byttehandel? Så køber vi meget gerne din bil - uanset bilmærke.