Den helt nye Mazda MX-30

Kodo-design i vores første fuldelektriske bil og de intuitive køreegenskaber den leverer.

Verdenspremiere Mazda MX-30

Den nye el-bil fra Mazda

Mazda har netop afsløret sin nye elbil på Tokyo Motor Show. Den hedder Mazda MX-30 og er Mazdas første, serieproducerede elbil.

Du kan allerede nu forudbestille den i en særligt veludstyret First Edition-udgave, mod et depositum på 7.500 kr og til levering i 2. halvår af 2020. Mazda MX-30 ”First Edition” er prissat til 253.000 kr. inkl. levering. 

Denne bil skal ses som endnu et bidrag til Mazdas flerstrengede strategi for at reducere emissioner. Denne strategi har ført til udviklingen af den nye, banebrydende Skyactiv-X-benzinmotor. MX-30 er udviklet til elbilkøbere, som ikke gå på kompromis med et dynamiske design og den køreglæde, der er kendetegnende for Mazda.

MX-30 er udstyret med et batteri, der har en rækkevidde på ca. 200 km efter WLTP-normen, hvilket er langt mere end hvad en gennemsnitlig europæisk bilist tilbagelægger hver dag. Derved fungerer Mazda MX-30 fint som primær bil eller som familiens bil nr. 2.

Prisen på den nye Mazda MX-30 er:

Mazda MX-30 ”First Edition” er prissat til 253.000 kr. inkl. levering.

Mazda MX-30

Reservere din nye Mazda MX-30

i en eksklusiv First Edition-udgave

Design og interiør

 

Mazda har igen skabt et originalt design, udner temaet "Human Modern" der er baseret på designstrategien “Kodo – Soul of Motion”.

Bilens formgivning er elegant, med et reduceret antal linjer og kanter er sammen med en coupé-agtig taglinje. Dette indtryk forstærkes yderligere forstærkes af de unikke ”freestyle”-døre, med en stor åbningsvinkel, som giver let adgang til både for- og bagsæder.

Kabinen er indrettet luftigt med sans for detaljen, blandt andet ved hjælp af en ”svævende” midterkonsol. Til netop denne bil har Mazda truffet nogle bæredygtige designvalg og udviklet miljøvenlige materialer til interiøret uden at gå på kompromis med hverken komfort eller kvalitet. Derfor er meget af læderet erstattet af et vegansk alternativ, og miljøvenligt forarbejdet kork pryder midterkonsollen.

Mazda MX-30 har en meget naturlig respons fra speederen og bremsepedalen. Derved føles den som en Mazda med benzin- eller dieselmotor. Dette opnås bl.a. Mazdas elektronisk skabte diskret lydbillede inde i bilen, der varierer alt efter, hvordan speederen betjenes.