Dacia Logan
Priser fra 119.990 kr.

Dacia Logan MCV – Danmarks billigste stationcar

Hvad er det, der får en bil til at føles som et godt køb? Først og fremmest handler det nok for de fleste om at føle, at man får noget for sine penge, og at de er godt givet ud. Og hvis man mener, at det – altså value for money – er det vigtigste parameter, er Dacia Logan MCV nok en af de bedste handler, man kan gøre på det danske bilmarked, for her får man rigtig meget bil for pengene. 

Danmarks billigste stationcar, og som forkortelsen MCV (der står for Maximum Capacity Vehicle) antyder, har den ikke bare en rummelig og praktisk kabine, men også et af de største bagagerum i klassen på hele 573 liter. Med så attraktivt et prismærke og så praktisk en indretning er Dacia Logan MCV simpelthen i en klasse for sig – den kombination af pris og plads findes ikke andre steder, hvis man vil have en ny bil. Samtidig er bilen også økonomisk på længere sigt, da de diesel- og benzinmotorer, man kan vælge imellem, alle er effektive og kører ganske langt på literen.

Det, som Dacia Logan MCV tilbyder, er på sin vis såre simpelt: Hvis du går op i at eje en bil fra et stort prestigemærke, eller hvis du vil have alt det nyeste udstyr, skal du nok lede andre steder. Men hvis du vil have en solid, pålidelig, rummelig bil med plads til hele familien og alt det bagage eller grej, I kunne få brug for, finder du ikke mange bedre biler. Som familiebil og transportmiddel, der gør en travl hverdag lidt mindre hektisk, er den en oplagt løsning til at få voksne og børn sikkert og komfortabelt fra A til B, uden at det koster alverden.

Du skal vælge en Dacia Logan fordi:

  • Kæmpe bagagerum på 573 liter
  • Rummelig kabine med god plads til fem personer
  • Meget prisvenlig
  • God brændstoføkonomi
  • Topmoderne motorer giver køreglæde i familiebilen

Km/l: 15,4-22,2 | CO2: 118-146 g/km | Energimærke: A-A+

Brændstoftal og CO2 er baseret på WLTP. Som følge af WLTP er brændstofforbruget og CO2-udledningen varierende for hver enkelt variant og påvirkes af det individuelle tilvalg af ekstraudstyr.

VIS PRISLISTE

Få en bilvurdering af din brugte bil

Er denne nye bil interessant? Og har du en bil du gerne vil have indgår i en byttehandel, så kan du via denne formular få en vurderingspris. 

Book en Dacia Logan ekspert

Med VestergaardYOU, kan du book en af vores eksperter hos os eller hjemme hos dig selv.

Dacia Logan og sikkerhed

For en familiebil er det naturligvis vigtigt, at den er sikker for familiens mindste, og her kan man glæde sig over, at der i Dacia Logan MCV kan installeres barnesæder på de to yderste bagsæder med Isofix, der er den højeste standard for sikkerhed, hvad angår autostole. Hvis der skal mange små børn med på én gang, kan der også installeres andre typer autostole på det midterste bagsæde samt på forsædet, hvor kan slå airbaggen fra for at gøre plads. Da Dacia Logan MCV blev testet af Euro NCAP, der kollisionstester alle nye biler, scorede den måske blandt andet af disse grunde højest i kategorien for beskyttelse af børn ved kollisioner, hvor den blev vurderet til pæne 75 procent.

Grundet Dacias tendens til ikke at inkludere mere end det nødvendige udstyr betyder, at Dacia Logan MCV heller ikke har meget præventivt sikkerhedsudstyr som kørselsassistenter, og her scorede bilen derfor lavere i Euro NCAP’s test. Dacia Logan MCV kommer dog som standard med en selealarm (der både kan ses og høres) for både fører- og forsædet, ligesom den elektroniske servostyring, der hører til alle Logan-varianter, gør bilen mere stabil og dermed sikrere på vejen. 

Samlet set fik Dacia Logan MCV tre ud af fem stjerner i Euro NCAP-testen, og bilen mangler nok noget af det udstyr, der giver andre modeller fire eller fem stjerner, men det betyder også, at den er i en prisklasse for sig. Derfor skal den måske nærmere sammenlignes med brugte alternativer, der sjældent vil være på niveau med en spritny Dacia Logan MCV, når det kommer til sikkerhed.

Dacia logan sikkerhed
Glæden ved Dacia Logan

Køreglæden i Logan

Eftersom Dacia Logan MCV i vid udstrækning er bygget nøjagtig som en Dacia Sandero, er den også baseret på det tidligere Renault Clio-understel, som udgør grundlaget for Sanderoen. Det betyder, at køreoplevelsen i en Dacia Logan MCV minder om den, man kender fra biler som Clioen, og man mærker en direkte respons fra såvel styretøj som speeder. 

For førere, der har kørt den slags biler tidligere, kan det nærmest være en nostalgisk oplevelse at køre i en Dacia Logan MCV, hvor man eksempelvis først skal skifte gear ved langt højere hastigheder end i andre nye biler. Gearskift er desuden problemfri og glider let, så de ikke generer hverken passagerer, lidt skrøbelig bagage eller kæledyr, hvis familien for eksempel har sin hund med på tur.

Selvom køreoplevelsen minder om tidligere Renault-modeller, kan man ikke sige, at Dacia Logan MCV ikke er kommet med ind i nutiden eller føles som en gammel skramlekasse, for den bløde affjedring giver en stor komfort i bilen, der er vigtig på længere ture udenbys, og når underlaget er ujævnt. Og når det kommer til beslutningen om, hvilken motor man vil have i sin Dacia Logan MCV, har man på grund af Dacias tætte samarbejde med moderselskabet Renault gode og moderne muligheder. 

I alle andre versioner end basisvarianten, Dacia Logan MCV Access, fås bilen eksempelvis med den nye trecylindrede TCe-benzinmotor med 90 hestekræfter, der sørger for, at den store stationcar har et fornuftigt moment og sagtens kan begå sig i motorvejstrafik. Det samme gælder, hvis man i stedet vælger en 1.5 Blue dCi-dieselmotor, og selv når det går stærkt, bliver larmen fra vejen og bilen aldrig irriterende, så lange ture er heldigvis ikke noget problem, hvis man vil fylde sin Dacia Logan MCV op med bagage og tage på bilferie.

Alligevel er Dacia Logan MCV en bil, der mest af alt holder af hverdagen. Derfor har fokus fra producenten naturligvis været på at gøre kørslen så gnidningsfri som muligt, så man ikke til hverdag behøver tænke for meget over, hvordan bilen kører – den skal bare fungere. Og det er netop det, en Dacia Logan MCV gør, når den glider ubesværet henover de by- og landeveje, som den er bygget til at føle sig hjemme på. 

Dacia Logan MCV er ikke nogen revolutionerende køreoplevelse, men den fungerer godt og er en pålidelig følgesvend til de daglige gøremål, når du skal have et familieliv med arbejde, skole, ferie og fritidsaktiviteter til at hænge sammen.

Er du klar til en prøvetur i Dacia Logan?

Vi har bilen klar når du kommer, når du booker din prøvetur online.

Indvendig i Dacia Logan

Siden Dacia 2013 vendte tilbage til det danske marked efter at være blevet opkøbt af Renault i 1999, har rumænernes biler haft to konstante adelsmærker: pris og praktikalitet. 

Som stationcar er Dacia Logan MCV måske den type bil, hvor de to faktorer betyder allermest, og hvor prisens størrelse er øjeblikkeligt tiltrækkende, skal man opleve bilens rummelighed for rigtig at forstå, hvor praktisk den er. 

Selve kabinen er der nemlig god plads i, og det bliver ikke noget problem at få hele familien – selv hvis alle er blevet voksne – på plads i de fem sæder i en ny Dacia Logan MCV, hvor alle har den benplads, de har brug for. Selv når alle sæderne er i brug, er der også stadig plads til ting og sager rundt omkring i kabinen, hvor du kan finde hele 16 rum til opbevaring af hverdagsting som skole- eller gymnastiktasker, computere, bøger eller tablets – og kopholdere, naturligvis, så man kan have sin nødvendige morgenkaffe lige ved hånden uden at skulle være nervøs for at spilde.

Og så er der selvfølgelig bagagerummet. Som nævnt har det en størrelse på intet mindre end 573 liter, der er meget imponerende for en stationcar til den pris, Dacia Logan MCV går for. Nok så vigtigt er det, at bagagerummet er nemt at pakke uden at komme til at ridse bilen med lasten, og hvis man har brug for endnu mere plads, er det nemt at lægge nogle af (eller alle) bagsæderne ned. Gør man det, kan man komme helt op på 1.518 liters opbevaringsplads bagi Dacia Logan MCV og transportere op til 2,7 meter lange genstande. Ligegyldigt hvad man har brug for at have med på tur, kan man altså få plads til det helt store i sin Dacia Logan MCV-stationcar.

Ellers følger interiøret i en Dacia Logan MCV temaet om funktionalitet, for den er som udgangspunkt ikke fyldt med teknik, design eller udstyr, man ikke har brug for. I stedet kan man aktivt vælge den slags til ved at vælge en af de lidt dyrere varianter med mere udstyr, hvis man har brug for det. Og har man ikke det, kan man nyde en dejligt praktisk familiebil, hvor man ikke skal bekymre sig for meget om mudrede støvler eller ustyrlige unger, for der er ikke noget, der kan gå galt, som ikke hurtigt kan fikses i en Dacia Logan MCV.

indvendig i Dacia Logan

Designet af Logan

Dacia Logan MCV deler det meste af sit design med Dacias minibil, Sandero, som den derfor også nærmest kunne forveksles med, når man ser den forfra. At der faktisk er tale om en Dacia Logan MCV, opdager du til gengæld, så snart du bevæger dig rundt om bilen og ser dens bagende, der strækker Sandero-kroppen ud og gør plads til det enorme bagagerum. Men resten af bilen minder altså om Sanderoen og er derfor ligesom sin søstermodel præget af Dacias karakteristiske robuste, men alligevel moderne look – og fuldstændig uden dikkedarer.

Det er tydeligt, at fokus med Dacia Logan MCV er på funktionalitet fremfor et design, der skal overstråle de dyre mærker. Det vigtigste for Dacia er at udstråle den effektivitet og soliditet, kunderne elsker dem for, og det gør Dacia Logan MCV i den grad. 

Ligesom Sandero fik den imidlertid i 2017 et visuelt løft med tilføjelsen af blandt andet et nyt (og meget Dacia-typisk) kølergitter, en ny kofanger foran, lygter i et helt nyt design og LED-lygter for visse varianter. Dacia Logan MCV er dermed sikret et mere moderne udseende, samtidig med at den fastholder sin klare Dacia-identitet: Den er en ganske pæn stationcar med funktionaliteten som den røde tråd. I den forbindelse hjælper også de sorte tagrails, der er standard i alle varianter og giver endnu bedre muligheder for at læsse bilen med grej til eksempelvis en aktiv familieferie.

Dacia logan design

Dacia Logan er: 

Der er altså gode muligheder for at finde en Dacia Logan MCV, der lever op til lige præcis de krav, som du stiller til en moderne familiebil. Men fælles for dem alle er den gode pris, rummeligheden og de andre praktiske egenskaber, der har gjort den til en populær stationcar. Det er ikke verdens mest moderne bil, men som køretøj, der skal få familiens travle hverdag til at hænge sammen, uden at man behøver ruinere sig, er den i en klasse for sig.

Standardudstyr

*Vi tager forbehold for fejl, ændringer og mangler
Streetway

12V-stik for og bag

5 sæder

15" stålfælge (185/65 R15) med hjulkapsel "Popster"

Airbag i førersiden

Airbag i passagersiden med mulighed for deaktivering

Sideairbags i forsæderne, der beskytter hoved og ryg

ESC (Elektronisk stabilitetskontrol) med ASR (antispin)

Hill Start Assist

Hastighedsbegrænser og cruise control

Dacia Plug & Radio (radio, CD, MP3, AUX+USB-stik, Bluetooth® og ratbetjening)

Manuel aircondition

Varme i forsæder

Stepway(Inkl. Streetway)

Frihøjde forøget med 50 mm

16" Flex stålfælge (205/55 R16) i mørkegrå metallak med hjulkapsler 'Bayadere'

Rat i 'Soft-feel' kunstlæder med Stepway-emblem

Tågeforlygter i kromindfatninger

Parkeringssensor bag

City Pack (Navigation, parkeringssensor bag og bakkamera)

Privatleasing af Logan | Skarpe leasing priser på Dacia Logan

Få billig og attraktiv privatleasing med SUV modellen Logan

SE PRISER
Finansierings eksempel
24 mdr. 96 mdr.
{{PickedFinanceOption}}mdr.
0 kr. {{Price}} kr.
{{DownpaymentText}}kr.

Mdl. ydelse fra: {{MonthlyPayment| formatNumber}} kr.

{{ErrorMessage}}
Variabel rente
Fast rente
  • ÅOP:
    {{AAOP | formatNumber({digits: 2})}} %
    Totale omkostninger:
    {{TotalCosts | formatNumber }} kr.
  • Hovedstol
    {{HeadStool | formatNumber}} kr.
    Årlig rente i procent:
    {{Rate | formatNumber({digits: 2})}} %
Bemærk: Dette er en vejledende mdl. ydelse, baseret på generelle værdier! Den endelige pris på en specifik bil kan derfor variere.
Bestil tilbud

Tak, vi har nu modtaget din bil til vurdering og vi kontakter dig hurtigst muligt.

Tilbage til siden
Bestil prøvetur

Bestil din prøvetur i den Dacia du ønsker og så har vi bilen klar til dig, når du kommer. Vi glæder os til at se dig. 

Tak for henvendelsen!